افزايش حضور اسرائيل در اينترنت
نوشته شده توسط : موسوی و رفقا

افزايش حضور اسرائيل در اينترنت

به نوشته روزنامه صهيونيستي جروزلم‌پست،رژيم صهيونستي با توجه به كاهش محبوبيتش در دانشگاه‌هاي آمريكا و اروپا، و تقويت ديپلماسي عمومي خود در سطح جهان تصميم به افزايش حضور خود در فضاي اينترنت گرفته است.

"جيل شفلر " (Gil Shefler) در مقاله‌اي كه در پايگاه اينترنتي روزنامه صهيونيستي "جروزلم‌پست " (http://www.jpost.com) منتشر شد، به نقل از يكي از مقامات وزارت جنگ رژيم صهيونيستي، از برنامه‌هاي اين رژيم براي افزايش حضورش در اينترنت خبر داد. وي در اين مقاله مي‌نويسد: سرتيپ "مايكل هرزوگ" (Michael Herzog) به سوالات مربوط به مشروعيت‌زدايي رژيم صهيونيستي و نحوه مقابله با آن پاسخ مي‌دهد.

امسال، "موسسه سياست‌گذاري يهوديان" (Jewish People Policy Institute) پنج موضوع اصلي را كه بر جهان يهود تاثير مي‌گذارد، براي مناظره در گروه‌هاي كاري در همايش سالانه خود شناسايي كرده است. اين موضوعات عبارتند از: گفتگوهاي صلح، مشروعيت‌زدايي رژيم صهيونيستي، مسائل موبوط به پراكندگي اين رژيم، آينده يهوديان اروپا و لايحه تغيير مذهب.

يكي از موضوعات پيچيده، كه شايد مبرم‌ترين آن‌ها نيز باشد كه مباحثات زيادي را طي سال‌هاي گذشته برانگيخته است، فرسايش به رسميت شناختن حق اين رژيم براي بقا توسط جامعه بين‌الملل است. مكان‌هايي كه پيشتر جان‌پناه حمايت از اين رژيم بودند، مانند دانشگاه‌هاي آمريكا، ديگر براي حاميان اين رژيم يهود مكاني دوستانه به شمار نمي‌آيند.

سرتيب مايكل هرزوگ، مقام سابق وزارت دفاع رژيم صهيونيستي، كه رياست هيئت مبارزه با مشروعيت‌زدايي اسرائيل در موسسه سياست‌گذاري يهوديان را به عهده داشت، به سوالاتي در رابطه با اين روند رو به افزايش و راه‌هاي مقابله با آن پاسخ مي‌دهد.

- چرا اين موضوع در دستور كار همايش امسال قرار گرفت؟
هرزوگ: موسسه يهود بر اين باور است كه اين مسئله در حال حاضر يكي از مسايل مهم در جهان يهود به شمار مي‌آيد. ما امروز در اينجا جمع شده‌ايم و سوالات بسيازي را مطرح مي‌كنيم. آن‌ها را عيب‌شناسي مي‌كنيم؛ ولي بايد براي آن‌ها راه‌حل هم ارائه دهيم. در كتابچه‌اي كه در اين همايش به شركت‌كنندگان داده شد، ده صفحه به بررسي و تحليل مسئله مشروعيت‌زدايي اسرائيل اختصاص دارد؛ ولي تنها يك صفحه و نيم به ارائه دستورالعمل‌ها و ابزار سياست‌گذاري مي‌پردازد.

- شما براي مبارزه با اين پديده چه اقداماتي پيشنهاد مي‌كنيد؟
هرزوگ: يكي از پيشنهادهايي كه امروز ارائه شد، تشكيل گروه‌هاي ويژه براي مقابله با مسائل خاص است. انتقاد به وجود اسرائيل از جهت‌هاي كاملاً مختلفي نشات مي‌گيرد. اين امر، جبهه‌اي گسترده است. ما هم‌چنين براين باوريم كه بايد به جاي اخذ موضع دفاعي، موضعي تهاجمي اتخاذ كنيم.

- مي‌توانيد نمونه‌اي از طرح عملياتي مدنظر خود ارائه دهيد؟
هرزوگ: به عقيده من، ما بايد فعاليت‌هاي خود را در محيط‌هاي دانشگاهي در اروپا و آمريكا افزايش دهيم. ما بايد با جلب سرمايه‌گذاري، از تشكيل سازمان‌هاي دانشجويي حمايت كنيم. در حال حاضر، "هيلل " (Hillel) در اين جبهه دست‌تنهاست. ما بايد اين جبهه را تقويت كنيم.

فضاي ديگري كه در اين زمينه جاي كار دارد، اينترنت است. بعضي از اعضاي هيئت بر اين باورند كه ما نسبت به اينترنت بي‌توجه هستيم. اگر كسي شايعه‌اي نادرست در اينترنت پخش كند، اين شايعه بارها و بارها پخش مي‌شود. هنگامي كه شما اين شايعه را تكذيب مي‌كنيد، لطمه‌اي كه نبايد بر شما وارد شود به شما وارد شده است. ما بايد حضور خود را در اينترنت افزايش دهيم.

- آيا فكر مي‌كنيد مشكل اسرائيل در شيوه كاري آن است و نه در اصل كار آن؟ به بيان ديگر، آيا مي‌توان بدون تغيير سياست‌ها، وجهه اسرائيل را تغيير داد؟
هرزوگ: ما درباره ديپلماسي عمومي اسرائيل طي مناظره بسيار صحبت كرديم و به اين نتيجه رسيديم كه كافي نيست و ما بايد سياست‌هاي خود را نيز تغيير دهيم. اگر كسي بر اين باور است كه تنها كاري كه ما بايد بكنيم، بهتر فهماندن اهداف و نيات‌مان است، آن شخص اشتباه مي‌كند.

 





:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 9 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: